👋 Kim jesteśmy
Jesteśmy Starostwem Powiatowym w Legnicy. Jesteśmy urzędem, który pracuje dla mieszkańców powiatu legnickiego.
📌 Co robimy
Pomagamy mieszkańcom w wielu sprawach. Najważniejsze z nich to:
🚗 Sprawy komunikacyjne
- rejestracja samochodów,
- prawa jazdy.
📐 Sprawy geodezyjne i nieruchomości
- mapy,
- podziały działek,
- informacje o gruntach.
🏗️ Sprawy budowlane
- pozwolenia na budowę,
- nadzór budowlany.
🌿 Ochrona środowiska
- decyzje środowiskowe,
- gospodarka odpadami,
- wydanie karty wędkarskiej.
❤️ Zdrowie i pomoc społeczna
- legitymacja osoby niepełnosprawnej,
- karta parkingowa
🎓 Edukacja
- prowadzenie szkół ponadpodstawowych.
🛡️ Bezpieczeństwo
- zarządzanie kryzysowe,
- działania w sytuacjach nagłych.
📄 Decyzje administracyjne
Wydajemy różne decyzje potrzebne mieszkańcom i firmom.
👥 Dla kogo pracujemy
Pracujemy dla:
- mieszkańców powiatu,
- przedsiębiorców,
- organizacji społecznych,
- instytucji publicznych.
Każda osoba może przyjść do urzędu i załatwić swoją sprawę.
☎️ Jak możesz się z nami skontaktować
Możesz skontaktować się:
- 🏢 osobiście – w budynku Starostwa,
- 💻 przez e-Doręczenia (dawniej: ePUAP),
- 📞 telefonicznie,
- 📬 listownie,
- ✉️ mailowo.
Jeśli potrzebujesz pomocy w komunikacji — powiedz nam o tym. Możemy zapewnić:
- 🤟 tłumacza języka migowego,
- 👤 pomoc pracownika,
- 📱 kontakt w formie dla Ciebie wygodnej.
♿ Dostępność
Chcemy, aby urząd był dostępny dla wszystkich. Dlatego:
- pomagamy osobom z niepełnosprawnościami,
- usuwamy bariery, jeśli to możliwe,
- dostosowujemy sposób kontaktu do potrzeb osoby.
Jeśli potrzebujesz innej formy informacji — powiedz nam. Zrobimy wszystko, aby ułatwić Ci załatwienie sprawy.
ℹ️ Gdzie znajdziesz więcej informacji
Więcej informacji znajdziesz:
- w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP),
- na stronie internetowej urzędu,
- w deklaracji dostępności.

Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych